09:32 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حقوق و دستمزد

طرح مجلس برای اختصاص یارانه ۱۲۰ هزار تومانی اصلاح شد
نماد برتر- نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان در طرح تامین کالاهای اساسی را رفع کردند.
حل ایراد نحوه تامین یارانه جدید از محل فروش سهام چند صنعت بورسی
نماد برتر- مجلس برای حل ایراد شورای نگهبان در تامین کالاهای اساسی اعلام کرد: دولت با فروش باقی‌مانده سهام شرکت‌های پالایشی، صنعتی ، بانک‌ها و بیمه‌ها، می‌تواند برای اجرای این طرح هزینه کند.
مهم‌ترین کمک دولت به حوزه ICT، کاهش تصدی‌گری است
نماد برتر- عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان دغدغه فعالان بازار حوزه آی‌سی‌تی و مشکلات تامین مالی شرکتها گفت: مهم‌ترین اقدام دولت، کاهش تصدی‌گری است.
گزارش عملکرد ۶ ماهه شرکت تازه وارد با افزایش سهم از تولید سیمان
نماد برتر- مدیرعامل سرمایه گذاری سیمان تامین با اشاره به عملکرد نیمه نخست از رشد ۱۳۷ درصدی سود خالص تجمیعی و افزایش سهم این هلدینگ از سبد تولید سیمان نسبت به مدت مشابه قبل خبر داد.
تبعیض در دورکاری نیروهای شرکتی قابل پذیرش نیست
نماد برتر- عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار هرگونه تبعیض در اجرای مقررات دورکاری ایام کرونا در خصوص نیروهای شرکتی را غیرقابل پذیرش دانست و گفت: کارکنان قراردادی و شرکتی در ادارات و سازمانها نباید در بخشنامه های مربوط به دورکاری ایام کرونا نادیده گرفته شوند و بین آنها و نیروهای رسمی تبعیض و تفاوت قایل شد.
طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی تصویب شد
نماد برتر- نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی رای دادند.
حداقل دستمزد در تمام مناطق باید رعایت شود
نماد برتر- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است ورود به موضوع مزد منطقه ای به شکل دستوری ممکن نیست و تمام کشورها ابتدا حداقل دستمزد را مورد توجه قرار داده و پس از آن در سایه ثبات اقتصادی به مزد منطقه ای ورود کرده اند.
بررسی مجدد دستمزد کارگران در شورای عالی کار
نماد برتر- یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه سهم طبقه کارگر از بازار محصولات باید محاسبه شود، بازنگری مجدد دستمزد کارگران در شورای عالی کار را خواستار شد.
اتمام پروژه‌های سفر رییس جمهور به استان مرکزی نیازمند اعتبار ۱۳۰۰ میلیاردی
نماد برتر- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: برای اتمام پروژه های سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
دستمزد کارگران به تناسب رشد قیمت ها افزایش یابد
نماد برتر- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی شناور شدن دستمزد کارگران را خواستار شد و گفت: در شرایطی که رشد قیمت کالاهای اساسی و افزایش قیمت محصولات تولیدکنندگان را شاهد هستیم شایسته نیست که دستمزد کارگران ثابت بماند.
لزوم افزایش دستمزد کارگران در سال آینده
نماد برتر- یک کارشناس حوزه کار بر لزوم افزایش دستمزد کارگران در سال آینده و پیش بینی کمکهای غیرنقدی تاکید کرد و گفت: در شرایطی که برخی از کارخانه های تولیدی، خودروسازی و لوازم خانگی به افزایش قیمتها و تغییر تعرفه ها روی آورده اند، چرا دستمزد کارگران مشمول بازنگری نشود؟
افزایش حقوق کارکنان در سال آینده مشخص شد
نماد برتر- فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در عملکرد شهریور و نیمه نخست سال ، ۶.۲ هزار میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه گذشته ۶۷ درصد بیشتر است.
حقوق ماهانه یک کارگر  در کمتر از ۱۰ روز تمام می‌شود/گوشت که هیچ پنیر هم نمی‌توانند بخرند
نماد برتر- عضو هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار با بیان اینکه اختلاف میان هزینه‌های خانوار کارگری و دستمزد کارگران حداقل به پنج میلیون تومان رسیده است، گفت: با حقوق‌های کنونی و دستمزد امسال، یک خانواده کارگری حتی ۱۰ روز از ماه هم نمی‌تواند زندگی کند.
عباسی: در حوزه انرژی به انسجام مدیریتی نیاز است
نماد برتر- رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه باید در حوزه انرژی انسجام مدیریتی وجود داشته باشد، گفت: مجلس آمادگی همکاری با وزارت نفت را در بالادست نفت و گاز و موارد پایین دستی دارد.
تشکیل جلسه شورای عالی کار تا ساعاتی دیگر
نماد برتر- دویست و نود و سومین نشست شورای عالی کار با دستور کار تشکیل تعاونی های مسکن کارگری و بررسی مشکلات سامانه جامع روابط کار برگزار می شود.